Tuesday, March 25, 2014

MH370: jika ini pengakhirannya...

Press conference paling pendek sepanjang 17 hari, namun impak yang paling berkesan di jiwa semua orang, terutamanya saudara mara dan sahabat handai passenger dan crew on board MH370. Hancur luluh hati aku bila dengar announcement daripada Najib, air mata luruh jua. Aku tak berharap ini pengakhiran untuk MH370, aku masih berharap agar ada berita gembira untuk semua orang.

Terlalu banyak persoalan yang berlegar dalam kepala aku. Terlalu banyak curiosity berdasarkan info yang aku kutip dan hadam. Aku dah sakit kepala... Pertanyaan aku dan pertanyaan semua orang tak akan terjawab selagi black box tidak ditemui. Doa aku agar black box ditemui segera dalam keadaan yang baik dan mampu menjawab segala persoalan yang berlegar.


Sesungguhnya yang di langit dan di bumi adalah milikNya. Segala yang berlaku adalah atas izin dan kehendakNya jua. Perancangan MH370 mendarat di Beijing tidak menjadi kenyataan bila mana MH370 dilaporkan mengakhiri penerbangannya di Selatan Lautan Hindi yang sunyi dan ganas. 

Sejujurnya, selagi tiada confirmation tentang debris yang dikesan oleh team SAR, aku masih berharap dan berdoa agar ada keajaiban yang berlaku. Salam takziah buat ahli keluarga dan sahabat handai para penumpang dan crew MH370. Diharapkan agar semuanya berada dalam rahmat Yang Maha Esa dan tabah menerima dugaan ini.

Innalillahi wainnailaihirojiun... 
Al-Fatihah...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...