Tuesday, March 26, 2013

day4 | jom balik!

Aku selalu je tak ikut plan kalau sengsorang. Pagi ni kononnya nak keluar awal, pergi post office dan jenguk Tai Seng kot2 dah bukak. Lepas tu baru balik ke hotel and check out. Tapi semua tu tak pernah jadi kenyataan. Plan aje cantik menarik, tapi tang pelaksanaan hampeh!

Aku turun ke bawah lebih kurang 8.30 pagi, flight aku balik ke KL pukul 10.25. Sebab tak nak peristiwa lama berulang kembali, aku decide pergi awal ke airport. Masa kat kaunter tu aku suruh akak receptionist call teksi. Little did I know, taxi fare kat Labuan ni dicharge base on perjalanan. Meter memang langsung dorang tak guna. Dan sememangnya aku telah tersilap perancangan.

Masa aku tanya berapa charge kalau dari hotel - post office - Tai Seng - airport, uncle tu bentangkan fare yang dia akan charge kat aku. Hotel ke airport sebab call RM 13.00, tapi sebab aku nak jugak suruh dia singgah post office, dia akan charge aku RM 20.00 untuk ke airport. Kalau singgah ke Tai Seng yang cuma beberapa langkah je dia nak charge lagi RM 16.00! Giler mahal. Alasannya kalau kat Labuan ni dalam area town dari satu tempat ke satu tempat akan dicharge RM 8.00. Akhirnya aku terpaksa kuburkan harapan nak singgah ke Tai Seng.

Lepas drop off baggage aku merayau dulu kat kedai dalam airport tu sebelum naik untuk ke boarding hall. Memang boring giler, tak ada apa yang menarik pun. Sunyi seperti dilanggar garuda. Masa kat boarding ada 2 kedai, aku masuk tapi takde apa yang menarik pun. Kat dalam ni lah aku jumpa FM yang agak menarik, tapi harganya memang tak agak. Seketul RM 10.00, bagi aku memang mahallah. Tak tahulah kalau murah bagi korang.


Awan nano yang mengiringi perjalanan pulang. 

Alhamdulillah, kami selamat mendarat di LCCT walaupun lama giler menunggu kat taxiway. Elok je touch down, cepat2 aku cari tandas. Lepas ambik bag, re-pack aku ambik bas ke KLIA pulak. Tak perlu tunggu lama, kejap je bas dah bertolak. Kereta yang aku tinggalkan masih elok kat parking macam mana aku tinggalkan hari sebelumnya.

Apa pun, Labuan tetap kekal dalam ingatan dengan kisah yang tak disangka2. Labuan yang aku tak pasti sama ada nak bersua muka atau tidak sebelumnya. Labuan yang menyebabkan aku hampir2 kena tinggal, tapi syukurlah ada rezeki untuk aku bertamu di buminya.


3 comments:

  1. ayat last tu best aje... ala2 bertamu di abu dhabi pulak bunyinye. *tiba2

    ReplyDelete
  2. PM,

    ha'ah kan? tetiba jugak keluar ayat tu.. hehe


    Normi,

    poket dah rabak, xde ole2.. haha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...