Sunday, March 24, 2013

day3 | memburu & terburu

Kononnya sebelum tidur semalam aku dah target nak bangun awal pagi ni, nak memburu sunrise di Tanjung Purun. Tapi bila alarm berbunyi, cepat2 aku matikan dan terus sambung tidur. Hari ni memang aku betul2 melepak, malas nak ke mana2. 

Bila S, kawan aku masa study kat Jasin dulu text pukul 9 lebih tu, baru aku bangun dan bersiap. Since dia off hari ni, so dia janji nak bawak aku ke kedai coklat yang agak murah kat Labuan ni. Sebelum aku keluar, aku contact Kamal nak pulangkan kereta. Padahal kalau diikutkan aku kena pulangkan petang, cukupkan 48 jam, since aku just nak merayau area town dan tak nak guna kereta dah pun, eloklah aku pulangkan. Kang dibuatnya aku terlupa tak ke aku harus kena tambah extra charge. 

Aku melepak dengan S kat taman depan hotel sementara tunggu Kamal sampai. S bawak aku ke One Stop Victoria Point. Selain coklat ada pelbagai pilihan arak dan few brands of perfume. Perfume memang aku tolak tepi, arak pulak memang sah2 lah aku tak pandang. Coklat ada yang murah dan ada jugak yang tak berapa nak murah mana pun. 

Kami keluar dengan tangan kosong, aku tak jumpa apa yang aku nak. S bawak aku ke Tai Seng, senyum lebar aku dibuatnya. Mana taknya, coklat yang dah lama aku mengidam ada depan mata. Ada jugak perfume, tapi tak ada pulak brand yang member aku kirim. Tak ada rezekilah tu. 


S bawak aku ke restoran ni. Belum pun pukul 1, tapi memang full house. Restoran ni sediakan masakan Sarawak, dapatlah aku makan laksa Sarawak kesukaan aku tu. Oh ya, lepas aku upload gambar dalam lappy, baru aku perasan jari pak cik tu. Aku pun tak sure jari mana yang sakit tu, korang ignore jelah.

Lepas dah kenyang S bawak aku ke Ujana Kewangan. 'Shopping complex paling besar kat sini, tapi macam hampeh!' Itu kata orang yang dah bertahun kat Labuan ni, dan aku walaupun baru few days kat sini memang totally agreed dengan statement S. Dah lama tak jumpa kawan lama, bila dah jumpa melarat2 lah sembangnya. Mujur kereta aku dah pulangkan lebih awal.

Lewat petang dalam pukul 6 aku keluar lagi sebab nak beli kiriman orang. Masa aku dah habis memburu baru dapat pesanan, so cadangnya belah petang baru aku nak memburu lagi. Malang sekali, aku terlupa nak tanya S pukul berapa kedai tu tutup.

On the way tu aku dah pelik semacam sebab rasanya siang tadi meriah je kedai2 tu semua, tapi masa aku lalu tu suram semacam je. Masa aku sampai kat One Stop, kedai masih beroperasi. Sempatlah aku sambar Ritter Sport sebab aku tengok harganya lagi murah dari Tai Seng. Coklat yang dikirim tu takde kat situ. So menapaklah aku ke Tai Seng. 

Ingatkan aku salah kedai, berkali2 aku cuba recall balik jalan yang S bawak aku pagi tadi. Confirm betul sebab aku memang cepat je ingat direction ni. Tapi yang tak bestnya, kedai tu dah tutup! Rupa2nya kat Labuan ni, most of the kedai's akan tutup by 6pm sebab lepas pukul 6 tu another business pulak yang take over. Siang hari nampak macam takde pape, tapi malam meriah amat. Pilih je nak masuk yang mana satu. Aku tak masuk mana2 pun, tak rajin nak mencuba. 

Sudahnya aku lepak restoran semalamnya, best jugak masakannya walaupun service agak slow. Harga? Kat Sepang ni lagi murah. Even menurut kata S, rumah sewa kat sana pun mahal. Bayangkan teres setingkat 3 bilik 2 bilik air pun dah 1.5k per month!

footnote: aku dah mula terasa bahang ke'stress'an for my viva. Ada sesiapa yang baik hati nak tolong sama2 peningkan kepala tak? I wish I could............


3 comments:

  1. viva? i know u can anne.

    awak pening dgn viva, saya pulak pening dengan proposal. meh kita sama2 peningkan kepala. haha

    ReplyDelete
  2. owh..seronoknya g bercuti sambil dating..haha

    ReplyDelete
  3. PM,

    haaa... itulah tu.. tengah serabut ni. tapi dalam duk serabut sempat lagi berangan nak join korang ke ABC.
    jom pening sama2.. kan sharing is caring.. haha


    Normi Nieza,

    dating? erk? ko selalu je silap baca, kan? baik ko pegi check mata lepas ni, patut pakai spek tebal2 kasi nampak tulisan... haha =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...