Friday, July 15, 2011

floria 2011

Floria Putrajaya 2011 kembali lagi dengan tema 'Ros untuk selamanya', bermula 9hb hingga 17hb Julai 2011 bertempat di Pesisiran Tasik, Presint 2, Putrajaya.  Alahai.. kat tempat biasa tu, tempat tumpuan setiap kali ada event besar2 kat Putrajaya.

Since weekend lepas aku ke Kuala Linggi, tak dapatlah aku nak pergi rasmikan pameran tu. Nak tunggu penutup hujung minggu ni, rasanya banyaklah bunga2 yang dah layu. Mood aku pun pastinya layu jugak. Hari Selasa lepas aku ambil half day leave, purposely for the floria. Tapi sempat jugaklah aku pergi renew kad pengenalan kat JPN.

Banyaklah bunga yang menarik perhatian aku dan hampir2 menarik keluar duit dari wallet aku. Mujurlah aku cepat sedar diri, yang bahawasanya sejak akhir2 ini aku memang malas nak jaga pokok2 bunga. Suka bila tengok bunga cantik2, hati digaru2 untuk beli bawak balik ke rumah. Tapi bila dah sampai rumah, jangan harap lah nak cantik berbunga lepas tu. Terbiar tak dijaga adalah.

Kami sampai dalam pukul 4.30 petang. Senang aje nak cari parking, sebabnya waktu camtu mana ada orang balik kerja lagi. Kami aje yang suka2 hati nak ponteng kerja. Walaupun dah petang, tapi matahari tetap memancar terik. Namun kami tetap melangkah dengan penuh semangat, berbunga2 hati kami adalah.

Jomlah kita layan gambar, bagi hati bertambah bunga2 gitu...



Hiasan ni ada kat tengah2 laman. Dalam khemah belakang ni ditempatkan pokok2 orkid yang cantik berbunga.




Rasanya aku pernah ambil gambar bunga ni waktu pameran dulu2. Entah mengapa aku suka sungguh dengan kombinasi warnanya.


Si merah baldu!


Antara banyak2 pokok ros, inilah pokok yang paling memikat jiwa dan raga aku. Rasa tak puas pulak tengok bunga ni. Cantik sangat!


Closed up, fully bloom...


Another closed up, almost to bloom...






Warna ni pun aku suka...


Lautan ros pelbagai warna dan saiz.




Landskap dari negeri Johor, sentiasa hadir dengan idea yang menarik dan berlainan setiap tahun.






Oh, ini bukan ros ya, puan2 dan tuan2 semua. Tapi aku tak tau apa namanya. Tapi bagi aku bunga ni pun cantik jugak.

footnote: sungguh jealous bila tengok laman rumah my bff. Laman rumahnya mengalahkan laman rumah yang dihuni oleh 10 anak dara, kemas dan penuh dengan bunga2. Tetiba aku rasa nak pergi lepak kat bangku putih depan rumah dia sambil2 minum kopi, hahaha... mengarut sungguh.

2 comments:

  1. hahaha..
    ape kate u duduk serumah je ngan dia. ;p
    dapat la u lepak kat kerusi putih tu hari-hari.. :D

    ReplyDelete
  2. cadangan yg bagus tu, tp mana bleh, hahaha... i takut nanti pokok2 tu semua mogok taknak berbunga dah... :p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...