Wednesday, April 19, 2017

sungai besar paddython 2017

Ini cerita lama, aktiviti pertengahan Januari lepas. Lepas balik dari Larian Hari Keputeraan Sultan Nazrin Shah, aku nampak iklan pasal larian ni. Lepas inform dorang, aku terus register. Sebab masing2 pun turut excited, aku beranggapan semua orang dah selamat register macam aku jugak. Tapi few days before hari kejadian, baru aku tahu cuma aku je yang akan pergi. Dorang tak sempat register katanya. 

Larian hari Ahad, tengah hari Sabtu aku bertolak ke Sungai Besar. Lepas ambik race kit, aku berpusing pekan Sungai Besar yang tak besar mana pun nak cari hotel. Lepas tengok few hotel, aku akhirnya settle dengan Green Hotel. Itu yang sesuai dengan poket aku dan keadaan hotel agak decent. Aku check in agak lewat, sebelum tu aku pergi makan dan cari lokasi untuk larian esok. Balik ke hotel, aku terus rehat.

Pagi sesudah Subuh aku dah keluar, risau kalau takde parking. Masa aku keluar, hujan masih turun, tapi tak lebat. Pasrah ajelah meredah hujan, mujur dapat parking dekat dengan dewan. Tak ramai sangat yang join, tapi meriahlah jugak. Sebelum bermula, ada warm up session dan flag off untuk women category dulu. Jom, aku bawak korang berlari-larian di sawah padi.


Masa tengah lari berlenggang kangkung tepi sawah, spotted sunrise yang memancar terang. Terus aku join yang lain2 ambik gambar kat tepi tali air.


Sawah padi bercampur2 kuning dan hijau. Awan kelabu, risau jugak kalau2 hujan turun.






Ikutlah resmi padi, semakin tunduk semakin berisi.






Medal pertama untuk 2017. Walaupun cuma 8km, tapi sebab lebih sebulan menternak lemak dan langsung takde training, semput jugak nak perabis larian.

Lepas dapat medal, aku terus balik. Takde kerajinan nak tunggu cabutan bertuah. Sempat aku rehat dulu kat bilik sebelum check out pukul 12.00 tengah hari. Untuk tahun 2017, aku target nak dapatkan 12 medal, tapi entah berjaya atau tidak, tak tahulah. Sebabnya registration fee dah semakin mahal since pertengahan tahun lepas. Apa pun, still few more months to go.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...