Wednesday, August 3, 2016

copthorne 18° celsius fun run | sepanjang perjalanan

Entry ini adalah sambungan dari copthorne 18° celsius fun run | larian bermula.


Lepas dari kawasan berair tu, kitorang kena turun bukit dan kemudiannya melalui kawasan ladang pak choi yang luas. Dari ladang bermacam jenis sayur, di satu kawasan ada perumahan yang sedang dibina dan sebahagiannya dah siap. Dari jauh terfikir jugak macam mana dengan laluan ke kawasan perumahan tersebut, tetapi bila dah semakin hampir, rupa2nya kawasan tersebut terletak di tepi main road.  

Turun ke bawah di tepi main road tersebut, kitorang were directed to the left. Dari sini dah boleh nampak water station. Selain air, dorang provide pisang. Yang ni sebenarnya water station yang kedua, yang first tadi masa aku sampai kat tempat tu air dah habis. Frust! Since cuma ada pisang dan aku memang tak makan raw banana, aku minum ajelah. Kalau ada roti kan bagus untuk orang2 yang cerewet macam aku.


Wild flower yang cantik ni ada banyak tumbuh kat tepi2 tebing.

Bila dah hujung2 ni, keterujaan bila nampak kebun sayur dah tak terasa. Yang duk fikir cuma nak sampai ke finishing line secepat mungkin. Padahal boleh je nak ngelat sebab medal dah dapat, takde apa pun yang menunggu kat finishing line tu. Tapi kitorang kan jujur, haha.


Bila nampak bunga2 ni, hati kembali teruja. Excited terlebih pun ada jugak.

Memandangkan masa aku sampai sini, Izza dengan Nani belum sampai lagi, sakan aku duk capture sementara tunggu cukup korum nak bergambar. Gambar kat atas tu ladang bunga yang first jumpa, tapi tak boleh masuk sebab dipagar keliling. Depan sikit kat selekoh ada yang lagi besar dan menarik untuk disinggah.


Yang paling banyak ada kekwa putih dan kuning. Masa ni dah ramai runner yang tengah bergambar kat celah2 pokok bunga.


Kita kasi close up sikit.


Yang color ni duk kat hujung, tak ramai yang ke sana. Lagipun kawasan bunga color ni terlindung sikit, dorang cover dengan penutup jaring2 warna hitam.


Cantik warnanya, lembut je.


Tapi kuning dan putih yang paling menyerlah antara banyak2. Lagi pun ini yang paling banyak ditanam.

Bila dah cukup korum, sakan lagi bergambar. Siap berboomeranglah jugak. Kat hujung belah ke dalam, ada jugak bunga lain selain chrysanthemum ni. Tapi bila memikirkan malas nak menyelit ke dalam, and then sure aku akan ambik masa laaagi lama kat situ, aku back off. Lepas settle event ni, nak kena drives balik ke KL pulak. Aku proceed walaupun dorang still lagi duk bergambar.


Boleh tahan mengah nak daki this 35° slope nih.

Yang sebenarnya, aku tak berapa nak percaya dengan banner yang tulis 'you have covered' sekian2 kilometer. Sebabnya aku perasan kadang2 tu cepat bebenor dah berganti banner dengan kilometer yang baru. Kadang tu lama yang amat nak jumpa banner for the next kilometer. 

Lepas pada slope tu, belah kanan dan kiri kitorang ada ada ladang strawberry pulak. Penat punya pasal, hati dah tak teruja nak menyinggah. Dalam kepala duk fikir nak cepat sampai ke finishing line aje. Pun aku tak berhenti bila nampak another flower farm kat selekoh lepas dah masuk kawasan perumahan penduduk. 


Pit stop terakhir sebelum berakhir di Copthorne Hotel, lalu kawasan Pasar Kea Farm. Kat sini menyinggah sekejap beli aiskrim strawberry dan kemudiannya terus ke hotel.


Dari jauh teruja nampak lori milo ni, tapi bila mendekat hampa sungguh. Lori milo dah siap kemas! Punyalah aku rindu giler nak serbu lori milo ni.


The medal.


Kami berenam.


Kasut kami selepas larian. Takde lah kotor sangat walaupun semalam hujan.

Dah settle bergambar depan tu, kitorang ke Pasar Kea Farm. Dah janji nak jumpa Fathi kat sana. On the way keluar nak parking area pasar, berselisih dengan Fathi dan together we go. Kat pasar kejap je, dah dapat apa yang nak, terus kitorang balik. Since owner homestay bagi izin keluar lewat, lepas selesai solat Zohor baru kitorang check out.

  
Bunga cantik yang ditanam tepi pagar apartment.


Sebelum balik kitorang singgah makan scone kat YZ Agro Farm, Kampung Taman Sedia.

Masing2 dah kepenatan dan hari pun dah petang, so kitorang terus balik aje. Lagipun esok semua nak kena kerja. Satu pengalaman baru menyertai Copthorne 18° Celsius Fun Run, The Adventure Across Farmland. Ada rezeki mungkin boleh cuba lagi di tahun akan datang. 


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...