Sunday, August 7, 2016

kordel's charity fun walk

Hari Ahad terakhir di bulan Julai, aku ada event penutup. Petang Sabtu aku meredah hujan lebat dan traffic jammed menuju ke Padang Merbok, nak collect race kit. Aku sebenarnya tak rajin nak turun KL belah petang. Tapi sebab race kit collection start pukul 2 petang, terpaksalah jugak. Elok je aku keluar exit 2003 Mex Highway, hujan lebat selebatnya turun. Siap kilat dan guruh lagi. Tersesatlah aku dalam hujan tu, mujur jumpa jugak setelah berkali2 gps duk recalculating route.  

Pagi Ahad boleh pulak aku tak tersedar bunyi alarm. Bila aku terjaga tengok alarm dah 5.41 pagi. Kelam kabut aku mandi bersiap segala dan keluar lepas Subuh. Disebabkan aku tak pernah nak ingat jalan ke KL, aku guna gps kat handphone macam biasa. Elok je lepas area Bukit Jalil, handphone aku hang dan ter'off'. Dah lah aku terlambat, jalan pulak tak sure nak ikut mana, phone buat hal, berganda2 pressure pagi tu. Mujur kereta tak banyak di awal pagi, senang sikit aku nak tukar lane last minute tanpa perlu risau.

Aku sampai kat Padang Merbok nearly 7.00 am, parking kat tepi jalan tu dah penuh dah. Just nice participants dah gather dan start warm up session. Flag off pukul 7.15 pagi katanya. Lepas parking aku join the crowd. Pagi ni aku sengsorang bila Izza ada hal keluarga, tak dapat nak join sama.


Semua dah ready nak mulakan hari dengan aktiviti sihat.


Saat flag off. Masa air horn dibunyikan, smokes came off from both sides with colorful papers. 

Since even ni adalah fun walk, masing2 memang berjalan ajelah. Ada jugak dua tiga orang yang gigih berlari. Aku memang tak rajin nak lari2 nih, berjalan sambil tengok gelagat peserta lain adalah momen paling best. Ralit aku perhatikan budak comel yang tertidur atas dukungan si ibu. Ibunya memang gagah, salute betul aku dengan semangatnya. Tanpa baby wearing, tanpa baby trolley, gigih didukungnya si anak. Masa aku jumpa tu kitorang dah lebih 1 km berjalan. Aku yang bawak badan aje pun dah mengah nak melangkah. Aku tak tahu apa kisah si ibu dan anak lepas aku potong dorang.

Laluan pagi ni hampir sama dengan laluan masa aku join Bottled Hope Run last few months. Bezanya kali ni aku memang totally berjalan, bukan berlari macam event lepas. Cuma lepas cross depan bangunan Lembaga Pertubuhan Peladang kitorang ke kiri instead of ke kanan. Ni kiranya laluan lain dari sebelum ni. 


Right turn tadi tu rupa2nya membawak kitorang ke laluan awal masa keluar dari Padang Merbok. Kalau tadi kt simpang tu kitorang ke kanan, masa balik ni kitorang datang dari belah kiri dan back to the event area.


Medal ketiga untuk July dan jugak medal ke 7 untuk tahun ni.

Dah ambik medal, aku pegi collect snack pack, goodies bag dan balik. Kelam kabut punya pasal, aku terlupa nak bawak bib number Izza, kalau tak boleh claim goodies bag untuk dia. Surprisingly, goodies bag Kordel's Charity Fun Walk memang meriah, penuh isi tanpa 'sampah sarap'. Dah lah bayar RM 38 je untuk registration fee. 


Last capture before leaving the event area. Ada rezeki boleh jumpa lagi tahun depan.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...