Sunday, April 17, 2016

100 plus outrunner 2016

Tahun ni dah masuk bulan ke empat, baru 2 kali aku join larian. Yang first adalah kampung run hujung February lepas. Aku banyak skip bila registration fee mahal berganda, kalau ada yang mampu register, date pulak tak ngam. Sabtu malam 100 plus outrunner adalah first night run untuk tahun ni.

Lepas Maghrib aku baru keluar rumah. Kalau ikutkan jarak, takde lah jauh mana rumah aku dengan Putrajaya. Tapi kadang2 tersangkut kat traffic light yang jadi lama tu. Sampai depan PICC, jalan biasa aku lalu nak ke parking site tutup pulak. Gigih aku cari jalan lain, sesat barat jugaklah. Jalan yang aku biasa pun tutup jugak, last2 aku terpaksa ikut jalan Desa Pinggiran Putra. Masa aku baru u-turn nak cari parking, bunga api dah diletupkan. Confirm perlepasan untuk kategori 10km.

Berpusing2 aku cari parking, sambil2 tu duk menjeling pelari berbaju putih tinggalkan starting point. Last2 aku parking kat tepi jalan nak masuk ke parking. Kelam kabut aku sarung stokin dan pakai kasut. Campak selipar masuk dalam kereta, capai pouch bag dan aku berlari ke starting point. Ada few peoples yang sama2 terlambat baru nak mulakan larian. Gigih aku kerah tenaga untuk tidak jadi yang terakhir. Masa sampai selekoh dekat dengan water station yang pertama, aku dah berada dalam kelompok pelari lain. 

Selain dari starting point yang di ubah, tak banyak beza laluan untuk larian 10km kali ni. Cuaca panas sekarang memang cepat je rasa dahaga. Walaupun malam, panas tetap terasa. Aku risau sebab sebelum larian ni aku langsung takde exercise. Last adalah masa aku berlari untuk kampung run. Lepas tu aku menternak lemak dengan jayanya. Alhamdulillah, kaki aku behave malam tadi. Cuma aku takde lah nak paksa diri beria, asalkan tak jadi yang terakhir aku sudah cukup berpuas hati. 

Pendapat peribadi aku, organizer tahun ni agak kelam kabut. Ini takde kena mengena dengan kelewatan aku. Tempat nak ambik snack pack jauh giler, dah lah takde signage. Bila aku tanya volunteer masa ambik medal, dia kata kat hujung. Jalan straight je. Tapi nan hado nya. Dah lah kawasan tu gelap, patut kena letak spotlight. Entah lah, dengan khemah air kat hujung sini, khemah snack pack kat hujung sana, memang berterabur. Kalau sebelum ni elok je, lepas dapat medal, depan sikit dah jumpa khemah untuk snack pack. Goodies bag pun takde :(

Snack pack pulak macam tak practical lah kali ni. Dorang bagi pisang sebijik dengan bihun yang dah sejuk dan keras. Aku tengok berlambak dorang buang dan tinggalkan merata kat kawasan lapang. Air kena pegi ambik kat khemah lain pulak. Leceh lah. Bihun tu tak patut pun, seharusnya bagi je roti macam biasa. Yang penting air, sebab masing2 dahaga akulah tu

Sebab dah kelam kabut dan frust, aku langsung tak ambik gambar kat tempat kejadian. Aku terus drive balik, singgah McD Kota Warisan tapau milo ais. Kecewa lagi bila minum tak rasa milo, dah lah cair, tak rasa manis langsung. Dengan kecewa berganda aku balik ke rumah. Nak singgah 7E pun dah takde hati.


Bib number dan medal.


Macam tahun lepas, medal tahun ni kecik cinonet jugak. Besar 2 jari je kot, bayar fee boleh tahan jugak mahalnya.


3 comments:

  1. Mujurlah bro sempat berlari. Lain kali keluar umah awal sikit at least sempat nak warm up. Mujur tak cramp masa berlari. Apa2 pun sy nak ucapkan "don't stop running until you die". Bg runner sejati mcm bro akan paham maksud ni. Hehee.. jom joggong weekend ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sempat lah jugak walaupun lewat 6 minit setengah, haha... Selalu on time je sampai, malam tu pulak buat hal. Nasib badan betullah.
      Weekend ni simpan tenaga lah, ada larian lagi petang Sabtu..

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...