Friday, July 18, 2014

mh17

Aku dah ready nak masuk tidur bila ada text masuk kat phone aku. Terus mata yang layu bertukar segar bugar. Belum pun reda dengan kehilangan MH370 yang masih menjadi misteri, kita diuji lagi. Menggigil aku bila dapat berita tu, terus keluar bilik on tv. 

Pesawat Boeing 777 dengan registration number 9M-MRD crashed dekat border Ukraine dan Russia. Dipercayai ditembak jatuh oleh puak bertelagah. First thing first, aku mesti nak tengok crew list, risau kalau2 orang yang aku kenal on board. Bila nama yang aku kenal takde, tak bermakna aku tak sedih. It's really break my heart and soul.


Media statement yang dikeluarkan oleh pihak MAS.

Sayu hati ni bila tengok gambar2 dan video yang disiarkan di tv dan laman berita. Dipercayai kesemua 298 penumpang termasuk 3 orang bayi dan anak kapal terkorban. 

Takziah buat semua ahli keluarga dan sahabat handai penumpang dan crew pesawat MH17. Sesungguhnya Allah tidak menguji hambaNya melainkan ujian itu mampu ditanggung. Bertabahlah dengan ujian ini, sesungguhnya mati itu pasti. 

Innalillahi wainnailaihirojiun...
Al-Fatihah...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...