Wednesday, July 20, 2016

team malaysia fan run 2016

Setelah hampir 2 bulan berehat dari sebarang aktiviti melarikan diri, Ahad lepas aku akhirnya kembali ke jalan raya. Bukan mudah nak paksa diri untuk lari, sementelah lemak semakin membiak dengan jayanya. Lepas Subuh aku keluar dan terus ke Putrajaya. Awal pagi, traffic agak smooth kecuali tersangkut lama di traffic light Kota Warisan dan simpang 4 Dengkil. 

Semasa aku mencari parking, tempat yang biasa aku parking dah penuh. Ini kerana mereka yang mengambil bahagian dalam half marathon dah bermula jam 6.00 pagi. Aku parking agak jauh sedikit, eloklah untuk aku. Boleh warm up sikit sesambil tu. Dah lah plan nak training Sabtu tu hancusss. 


Lagi 10 minit nak flag off, dah ramai yang masuk ke starting point. Since aku datang sengsorang dan tak dapat contact kekawan lain, aku pun turut sama berkumpul.


Hari dah siang dan kitorang masih belum bermula lagi. 

Tepat jam 7.00 pagi kami dilepaskan. Entah di mana silapnya, aku rasa pelepasan macam hambar. Aku sendiri keliru sama ada dah dilepaskan ke belum, tu belum lagi bisik2 sekeliling yang bertanya dah ke belum. Tapi bila crowd makin bergerak ke depan, maka confirmlah kami semua dah dilepaskan untuk 10km.


Laluan untuk Team Malaysia Fan Run sedikit berbeza dari larian lain yang aku pernah masuk. Depan PICC ni instead of ke kiri, we were directed to the right. 

Tapi tak sampai 1km lepas PICC tu, kitorang semua kena turn left dan dalam 1km lebih lepas tu, kitorang dah lalu jalan sama macam larian sebelum ni. Masa tengah lalu kat laluan sebelum check point, aku nampak pelari half marathon kat atas flyover. Maybe dorang dah nak sampai ke finishing line dan kitorang masih lagi berbaki lebih separuh perjalanan. 

Alhamdulillah, kaki aku behave kecuali ada blister kat both heels. Yang aku paling takut kalau2 kaki cramp, sebab dah lama tak exercise. Masa untuk habiskan larian pun masih dalam range walaupun aku tak puas hati sangat. Lepas larian kitorang diberi nasi lemak dan drinking water. Takde lori milo yang menunggu. Sudahnya, sebelum sampai rumah aku singgah beli milo. Tapi feeling dapat minum dari lori milo lagi best sebenarnya.


Medal untuk finisher 10km, bertambah lagi satu koleksi medal aku.

Hujung minggu ni aku ada lagi satu larian yang dah menanti. Harap2 aku mampu habiskan. Risau jugak dengan halangan yang menunggu di sepanjang trek larian. Apa pun, ia mungkin akan jadi kenangan dan pengalaman baru buat aku, insya Allah.


2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...