Wednesday, March 25, 2015

cerita hari sabtu

Punyalah kemalasan melanda, cerita Sabtu lepas baru nak update. Malas betul nak curik masa nak update barang sebaris dua ayat. Erk, kalau dah update haruslah berbaris2 ayat.

Sabtu lepas aku plan nak jjcm, semuanya kerana pengaruh blog Nilli. Lepas service si kuning, aku berjanji nak jumpa dorang kat rumah Fathi. Kekonon lunch date lah. Aku tak boleh nak set cik gps kat kete, so aku guna maps kat phone. Bila maps gagal tunjuk jalan yang benar, aku beralih pada waze. Pun sama jugak, dah patut masuk simpang baru nak bagitau, terhegeh2. Sudahnya aku termasuk ke SKVE. Dari Putrajaya nak ke Taman Puncak Jalil takdelah jauh mana. Tapi sebab termakan langsat, triple extra jauh jadinya. 

Last2 aku call Fathi bagitau jumpa kat Masjid Kinrara terus. Itu pun banyak kali jugak aku tersalah simpang. Asyiklah cik gps me'recalculating route'. Hampir 1.00 tengah hari jugak baru sampai ke destinasi, serentak dengan Kak dan Fathi. 


Signboard besar dalam kafe. Hati dah menggebu2 nak makan, maklumlah dari pagi simpan perut semata2 nak makan kat sini.

Ada dua tiga orang je selain kami. Dari rumah aku dah plan nak makan nasi minyak, sekali habis. Tukar menu lain pulak. Aku tersilap faham, ingatkan sentiasa ada dari pagi sampai ke malam. Rupa2nya menu tu semua untuk breakfast, kalau habis habislah. Tengah hari dan malam biasanya goreng2. So, kalau korang nak datang terjah, datanglah waktu pagi.  


Nasi dagang ikan aye tongkol. Ternyata masih ada rezeki buat kami.

Rasanya macam ada yang kurang, tak kick kalau menurut piawaian lidah aku. Mungkin jugak sebab dah sejuk, so aku abaikan rasa kurang tu. Still boleh mengubat rindu nak makan nasi dagang. Lepas ni aku kena datang pagi, nak cuba nasi minyak pulak. Lagipun hari kitorang pergi tu, keropok lekor pun dah habis. Dah habis makan, perut dah kenyang, kitorang terus balik. Tak singgah ke mana2 sebabnya aku perlukan rehat yang cukup. Malam karang nak berlari-larian berkejaran pulak. 

Lepas Maghrib aku bergegas ke Putrajaya. Konon nak keluar awal, sudahnya terlewat jugak. Kebetulan flag off yang dijadualkan pukul 8.15 malam tertangguh. Nearly 8.30 pm jugak baru flag off. Since kali ni aku tak sempat nak register untuk 12km, maka pilihan yang ada cuma fun run 5km. Jadilah untuk keluarkan segala peluh jantan betina. 

Since 5km je, memang alasan untuk training memang taklah. Yang selalu aku duk ulang tayang 'takpe, 5km je pun. No need for training.' Giler poyo statement untuk diri sendiri. Natijahnya, kaki sakit macam biasa. Cuma kali ni tak seteruk masa aku berlari Januari lepas. Bila ramai yang jalan berlenggang, aku jadi terikut sama. Dah syok berjalan, malas nak berlari.


Putrajaya Sabtu malam yang lepas diwarnai pink dan merah. Almost all runner dah sampai ke finishing line pun, both 12km and 5km. 

Dah hilang semput, peluh dah kering, kitorang ke food court Presint 9. Mujurlah kali ni takde kejadian mengelap meja kitorang. Dah settle, masing2 bawak haluan sendiri. 


Kali ni aku berlari anjuran Men'sHealth Women'sHealth magazine. 

Untuk pertama kalinya sejak aku berkecimpung dalam aktiviti lari2 ni padahal baru setahun jagung goodies bag yang inilah paling meriah. Berbaloi rasanya bayar registration fee's mahal2. Oh ya, bajunya pun cantik! Selain dari travel, lari malam dah jadi aktiviti kesukaan aku dah. Cumanya aku hanya akan join kalau event tu Sabtu malam. 


1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...