Monday, October 14, 2013

day4: aktiviti sebelum balik

Macam biasa, tak pernahnya nak ikut plan. Mesti terlajak jugak. Since takde apa yang nak dikejar pun, so relaks saja. Sama macam semalam, hari ni breakfast kat Kopi O Corner lagi sebab ada yang kempunan tak dapat makanan idaman semalamnya.  


Mee kari yang aku order rasa macam mee jawa. Memang out lah walaupun ada sate. Lepas dah kenyang, kami ke Pasar Satok. First time ke Pasar Satok yang baru ni, sebab dulu lokasinya memang kat Jalan Satok. 


Gerai menjual buah2an. 


Ada sesiapa nak try makan benda alah ni?


Gerai kekal dalam bangunan pun ada jugak. Aku beli ikan terubuk masin kat gerai ni. Brother ni okay, tak kedekut bila kitorang mintak diskaun. 

Pasar Satok yang baru ni lebih besar dari yang lama. Tapi aku lebih suka pasar yang lama berbanding yang ini. Sampai sudah aku cari pucuk midin tak jumpa. Aku rasa dah habis kot, sebab kitorang datang hari Ahad, pulak tu dah nak masuk tengah hari. Kalau datang hari Sabtu mungkin ada banyak lagi.  


Destinasi seterusnya ke Kampung Boyan, misi memborong kek lapis. Aku rasa Kek Lapis Mira dah tak macam dulu, rasa macam ada kurang je. Dah habis masing2 memborong, kitorang balik ke hotel. Semua sepakat nak extend half day lagi since flight kitorang malam karang. 


Masa kitorang tengah setting kamera nak ambik gambar ramai2 kat sini, tetiba sebuah van berhenti kat tepi jalan. Turunlah satu group makcik2 nak bergambar jugak. Hilang mood sebab dorang bukan nak tunggu kitorang settle, tak dan2 nak bergambar jugak, aduyaiii... Actually, patung kucing ni kat tepi roundabout. 


Lambaian terakhir, mungkin ada rezeki boleh bersua kembali.


Sunset di petang terakhir lepas makan kat Kampung Boyan.


Aku layan sunset dengan Izza, dorang yang lain tu balik dulu since aku dengan Izza decide balik jalan kaki je. Saja nak buang masa melayan sunset kat waterfront.


Bye bye Kuching!


Seat MAS pun sempit jugak. Tetap kena kecilkan badan kalau ada yang nak keluar. Masa balik aku duduk kat tepi tingkap, seronok layan suasana malam dari udara. Paling teruja bila nampak bangunan twin tower dari atas, cantik betul! Sayang, aku terlupa nak snap gambar.


Welcome home! Ieka jemput aku kat airport, dorang berempat balik naik ERL. Berakhirlah perjalanan raya kami ke Kuching. 


2 comments:

  1. Betul anne.. kiter berpikiran sama.. hehe..

    ReplyDelete
  2. haa... berfikiran sama tang mana tu? pasar tu ke, atau flight? rasanya yang last tu, kan? kikiki...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...