Sunday, October 20, 2013

aktiviti malam

Dah lama aku teringin nak join night marathon kat Putrajaya. Tapi selalunya aku memang sentiasa missed. Lucky enough tahun ni aku akhirnya berjaya register for the event. Dari banyak2 aku pilih untuk jarak larian 10 km. 5 km pendek sangat, 21 km dah jauh bebenor, 42 km lagilah aku tak mampu. Silap2 pengsan kat tengah jalan. 10 km tu pun aku tak berapa nak yakin boleh habiskan. 

Sabtu malam, sesudah maghrib baru aku keluar dari rumah since larian untuk 10 km pukul 8.40 malam. Risau jugak kalau hujan turun sebab since pagi lagi cuaca tak menentu. Sampai2 je tengok parking semua penuh, last2 kitorang parking kat tepi jalan. Not long after that, ramai yang parking belakang kitorang. 


Semua sedang berkumpul sebelum dilepaskan. Aku tengok depan-belakang-kiri-kanan semua orang tengah warm up. Kitorang je relaks. Aku awal2 lagi dah pesan kat member, kita jalan je tau.. lari sikit2 sudah.. kikiki.


Oren mewarnai malam, masing2 berlari ke depan bila dilepaskan. Aku je lenggang kangkung kat belakang, mission aku bukan nak menang pun dah tahu diri tak mampu tapi lebih kepada mencabar diri sebenarnya. Elok je separuh participants dah ke depan, hujan rintik2 turun. Aku risaukan kamera, takut rosak kena hujan. Tapi Alhamdulillah, hujan rintik2 tadinya berhenti tak lama lepas tu. Tapi merasa basah jugaklah. 


Masa aku sampai depan ni, pelari2 tegar dah patah balik pun. Aku estimate there are about 8 km to go from this point to the finishing line. Ramai jugak yang macam aku, lebih banyak berjalan dari berlari.


Bekas minuman yang dibuang oleh pelari terdahulu. Penuh jalan dengan bekas minuman ni. Erk, gambar yang ni dah hujung2, tak ketara sangat sampahnya.


 Putrajaya yang bercahaya di malam hari.


Masa yang aku ambik untuk habiskan 10 km. Sebenarnya ni cubaan ketiga untuk ambik gambar ni, the first two memang teruk sebab tangan aku shaking. Mungkin untuk tahun akan datang aku boleh target untuk kurangkan nombor ni. 


Walaupun rumput ni basah, ramai je yang melepak lepas habis larian. Masa ni aku rasa more than half dah balik. 


Palace of Justice di malam hari. Selalunya kat depan ni lah event takes place. Main stage untuk night marathon ni pun depan Palace of Justice, khemah yang bercahaya kat tengah tu. 


Last view before heading back home.


My unlucky number and medal. 45 tu represent half of my car plate number, oppss!

Overall, aku enjoy this night marathon very much even though on the first half kilometer tu kaki aku sakit. Tapi lepas tu dah okay. Melayan view malam di Putrajaya, sambil bermandikan gerimis dan jugak peluh, memang berbaloi2. 


3 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...