Sunday, February 23, 2014

kembali ke tanah rendah

Pagi tu masing2 tarik selimut dan sambung mimpi selepas Subuh. Konon nak check out awal pagi cuma tinggal rancangan. Lebih kurang pukul 10.30 jugak kitorang bergerak tinggalkan De Native Guesthouse. Plan pagi tu semua hancur berderai. 


 
Sempat bergambar kat entrance nak masuk ke guesthouse. Dari simpang ni memang akan ke De Native je, takde tempat lain dah. Simpang ni belah kiri kalau nak ke rumah persekutuan. 


Kebun strawberry Kampung Setia. Kitorang singgah tepi main road sebab nak ambik gambar. 

Bila dah agak bingit kena hon dengan pemandu kenderaan yang lalu lalang, perjalanan kami diteruskan lagi. Walau jam baru pukul 11.00 pagi, kenderaan kitorang merangkak menghala ke pekan Brinchang. Kali ni kitorang singgah brunch kat gerai makan semalam. Itupun kitorang terpaksa parking kat tepi jalan. Bukan kitorang je parking kat tepi tu, dah berbaris kereta parking kiri dan kanan jalan. Bila perut dah terisi, kitorang berjalan ke Kea Farm. Kalau bawak kereta pun, belum tentu ada ruang untuk kitorang parking. Tak ada apa yang nak dibeli sangat pun, aku cuma belikan bunga untuk mak. 


Dari Kea Farm kami ke Sungei Palas pulak.


Dah tentulah nak tengok ladang teh.


Rumah pekerja ladang teh, tempat parking dan ladang teh.


Rumah pekerja ladang. Sementara dorang sibuk bergambar kat celah2 pohon teh, sempat aku menyibuk kat kawasan rumah pekerja.


Pokok besar tepi jalan. Aku rasa macam best je kalau petang2 melepak bawah pokok ni dengan disajikan kehijauan ladang teh. Cuaca pulak just nice, tak sejuk dan tak panas sangat.

Kitorang tinggalkan ladang teh Sungei Palas ni menghampiri pukul 4.00 petang. Since dah terlajak dari plan asal, kami terus turun melalui Simpang Pulai selepas singgah di masjid kat atas bukit. Memandangkan masing2 kepenatan dan dah lari dari jadual asal, plan nak cari Tasik Cermin kat bandar Ipoh jugak ditunda ke tarikh baru. Lepas berpisah dengan Laila kat tempat kitorang pick up dia Jumaat lepas, kami meneruskan perjalanan balik ke Kuala Lumpur. Dari Simpang Pulai ke Seri Kembangan, Fathi yang drive dan aku boleh relax kat sebelah. Sampai kat rumah dah nearly midnight. Berakhirlah percutian singkat ke tanah tinggi dan menunjukkan yang kitorang memang support kempen 'Tahun Melawat Malaysia 2014'.


2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...