Sunday, April 22, 2012

dah siap

Hujung minggu lepas aku tetiba terasa nak tukar pencil case yang aku guna sekarang dengan yang baru. Lepas aku tukar baju baru untuk iron board aku yang dah menipis tu, aku mula buat projek baru. Ada belen kain cross stich dengan benang yang masih berlambak belen projek lepas, aku punggah dan matchkan kain dengan benang. 


Masa aku dah siap jahit corak geometri ni, aku masih lagi takde idea camana nak buat corak lain. Pastu aku duk termenung sambil berangan apa aku patut masukkan dalam kotak2 kosong tu. 


Akhirnya, berjaya jugak aku penuhkan ruang2 kosong yang ada, hehe. Tapi bila dah siap jahit baru aku perasan patutnya aku jahit '=rmz' tu terbalik. Tapi disebabkan aku malas nak bukak dan jahit balik, maka aku biarkan ajelah. Lagi pun aku yang punya.



Lepas tu aku gosok dengan alas bergam yang aku tak tahu apa namanya. Pastu aku alaskan dengan kain cotton belah dalam, bagi tebal sikit. Lagipun alas putih bergam tu lama2 akan menipis jugak nanti. Gambar kecil aku jahit jelujur kasar2 kain cross stich yang berjahit cantik dengan alas bergam yang tak berapa nak melekat dengan kain cotton.


Lepas tu jahit zip di kedua2 belah, bila dah siap baru jahit kat hujung pulak. Dan akhirnya gambar kecik kat hujung tu menunjukkan pencil case aku dah siap. Semuanya ni aku jahit tangan, tapi dijamin kuat jahitannya. Agak2 lepas ni aku boleh ambik tempahan kot, hahaha....

footnote: la ni aku tengah cari idea camana nak buat cover untuk backpack. Takde lah nanti tersangkut strap yang banyak tu kat mana2 masa check in baggage. Hurmm.... oh idea, datanglah padaku...


6 comments:

  1. Wakjan nak juga pencil case camtu !! [sambil mata kelip2 & pandang bawah buat muku kesian]

    ReplyDelete
  2. boleh je, nanti kalau dah setahun baru siap Wakjan jgn marah ye, hehehe..
    =)

    ReplyDelete
  3. anne: setahun pun setahun lah. janji dapat 13 pcs pensil case tu lalalalalala ...

    ReplyDelete
  4. 13? erkk... terus terkedu jap, bukan setahun, tapi 13 tahun ler jawabnya, hehe..
    wakjan serius ke? kalau btol2 nak, nanti send email to me...

    ReplyDelete
  5. anne: Hehehe, takdelah Wakjan gurau2 aje pun. Kalau dapat pun, tak reti nak guna. Udah lebih 10 tahun tak guna pensil case hahaha ...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...