Sunday, April 27, 2014

perancangan bertukar

Idea untuk trip ni aku dapat masa tengah stress sebab dah lama tak terbang walaupun hari2 tengok kapal terbang. Tup2 aku dah create satu route dan lepas godek sana sini, tak banyak info yang aku dapat sebab so far aku tak jumpa ada blogger tulis pasal lalu ikut route tu. Tapi takpe, being me yang degil dan keras kepala, aku tetap jugak nak buat. Bila aku bentangkan kat ahli jemaah geng berjimba, semua tak dapat nak jadi gila macam aku. Bila tengok tiket tak berapa nak mahal, aku terus rembat. Maklumlah, beli last minute memang gitu. Tapi tak adalah mencanak mahalnya.


Inilah initial plan aku. Terbang dari Kuala Lumpur ke Siem Reap dan kembali ke Kuala Lumpur dari Bangkok. Route aku lebih kurang KL - Siem Reap - Battambang - Pailin (cross border) - Chanthaburi - Pattaya - Bangkok - KL. In between aku akan guna jalan darat dan menyinggah kat tempat2 tu.

Memang nyata perancangan aku tak dapat nak diteruskan. Baru kejap tadi aku diberitahu border Pailin dah tak boleh lalu. Owner hotel aku bagi tau, last 2 days sorang guest dia patah balik sebab tak boleh cross ke Thailand ikut Pailin. Jadinya, plan bertukar! Memang sebelum aku terbang meninggalkan Kuala Lumpur pun aku ada baca pasal ramai orang tak sure whether boleh cross border kat Pailin lagi ke tak sebab ada isu. Kalau dari Thailand nak masuk Cambodia aku tak sure.

Since untuk trip kali ni aku tak book hotel, guesthouse dan yang sewaktu dengannya, tak perlu lah aku nak risau nak kena contact diorang. Aku pun tak sure lagi macam mana dengan perjalanan aku, tengoklah macam mana. Lagi pun aku tak study apa pun selain dari buat route ntah apa2 tu. Hari ni aku nak rehat je kat bilik, esok baru nak kembali membakar lemak. Wish me luck!


4 comments:

  1. Insyaallah, saya wish Anne full of luck!!
    Kepala gila-gila ke?? la, kalo bagitau awal-awal boleh saya nak ekot sebab saya pun gila gak:)

    ReplyDelete
  2. Thanks LD!
    Laa.. ye ke? tak pe, lepas ni boleh roger kalau nak pi mana2... hihihi
    kepala kita bkn takat gila2, dah tak berapa nak betul pun ada jugak, hihi..

    ReplyDelete
  3. hmm....laluan yang popular lewat Popiet-Aranyaprathet...saya pun dulu masuk dari laluan ini...

    ReplyDelete
  4. yup, have to Irdhi.. kalau ikutkan saya mau coba laluan lain. tapi apakan daya...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...