Tuesday, February 13, 2018

trip birthday | cheow lan lake - birthday tour part2



Lepas short break kat tempat yang cantik tu, bot bergerak menyambung perjalanan yang masih berbaki. 




Masa lalu kat sini aku ingatkan dah nak berhenti lunch break masa boat slow down, rupa2nya Adam jerit dekat staff restaurant pasal lunch kitorang and then we proceed boating. Restoran yang tengah2, kiri kanan tu bilik yang harganya boleh tahan rabak poket aku.

Kemudian boat akhirnya parking kat one of the island. Rupa2nya untuk hiking dan caving. Hiking takde lah teruk pun, more to trekking je. Tapi sebab masa tu dah lama aku tak hiking, mengah jugaklah. Tapi tak segan mana sebab kat dalam group tu ada yang lagi pewai. 


Kami cross island tadi untuk ke sini. Dari sini kitorang kena naik bamboo raft ni untuk ke cave kat pulau sebelah sana. Cuak giler aku masa ni, orang takut air memang cenggitu. Lagi2 bila time ni tak pakai life vest. 


Untungnya view yang menawan ni berjaya menghalau kupu2 yang penuh dalam perut.


Passing another bamboo raft yang on the way nak balik. Good thing sebab the gua tu milik kitorang je buat masa sekarang, harap2 takde orang sampai kitorang habis.


Masa kitorang nak keluar dari gua, kami berselisih dengan group yang baru nak masuk ke dalam gua. Bila menjenguk ke bawah, ada lagi satu group baru sampai. Lega sebab kitorang dah settle.


Nak masuk ke dalam gua kena naik tangga yang ada few peoples tu. 


Tempat parking bamboo raft. Aku speku rumah lawa2 tu rumah owner bamboo raft.




Hiking plus trekking back to where our boat docked. 


Love the view. Kami kembali ke boat dan seterusnya ke restoran untuk makan.

Aku langsung tak ambik gambar makanan, segan! Since aku sorang je yang request vegetarian, maka aku sorang ajelah yang dapat special treatment. Banyak giler makanan, aku tak mampu nak habiskan. Tapi sedapnya green curry terung terasa2 sampai sekarang. Kat manalah aku nak cari green curry yang sedap macam tu kat sini.

Lepas makan free activity, dorang semua masuk dalam air. Aku dengan another lady dalam group kitorang stay dry. Aku lepak atas sofa baca novel sambil cuci mata. Hot drinks adalah free flow kat restoran ni, cuma ada coffee and tea. Dorang provide hot water, sugar and cream.


Pemandangan indah dalam perjalanan pulang.




Lepas boat dropkan kami at the other side dari tempat kitorang naik tadi, kami kena naik tangga dan baru berjalan ke arah parking. Masuk ke dalam van yang berbahang, masing2 merungut kepanasan. Then off we driving back to hotel/hostel. 

Sampai ke bilik, minah 2 orang tu dah takde. Tengok bed sebelah aku ada barang, meaning aku ada roommate untuk malam ni. Lucky to have curtain between beds, bolehlah keep privacy even though tak privacy sangat.

Another beautiful gift to myself on my birthday.

End of day 5.


3 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...