Saturday, February 3, 2018

trip birthday | cheow lan lake - birthday tour part1

Entry ini sambungan dari trip birthday | dari khanom ke khao sok.


Aku sambung tidur lepas Subuh, dan bangun untuk bersiap pukul 7.00 lebih. Bukak pintu belakang, nampak berkabus je lagi, padahal matahari dah naik kot. Aku turun awal dan masa aku sampai bawah tu, van pick up dah ada. Tapi dia boleh pegi pick up orang lain dulu pastu baru patah balik, hampeh!

Mamat Siam yang jadi guide kitorang namanya Adam, okaylah walaupun kadang2 suka buat lawak bodoh. Nasib baik english dia okay. Masa dia tanya pasal lunch, aku bagitau aku vege, malas nak explain lebih2. Dari hostel van berpatah balik arah ke Phanom dan perjalanan ambik masa lebih kurang 2 jam, including break shopping kat pasar. Kalau ada transport sendiri tak perlu pun bermalam kat Khao Sok. Parking dekat boat pier penuh giler, kitorang kan dah sampai lambat plus hari Ahad pulak tu.


Lepas beli tiket kat kaunter sebelah kiri, kitorang terus ke arah jeti untuk ambik boat. Masa lalu ikut laluan sebelah billboard songkran tu, ada ranger tunggu untuk check tiket. Group kitorang naik satu boat, tak bercampur dengan group lain.


Berselisih dengan boat lain adalah biasa.










Kat sini boatman berhenti lama, begitu jugak dengan boat lain. Dorang yang berani siap berdiri ambik gambar. Aku? Nak bergerak pusing kanan kiri pun cuak weh!




Aku tak pasti apa nama tempat kami semua berhenti ni, tapi tempat ni quite femes jugaklah kalau search pasal Cheow Lan Lake. 

Bersambung...


1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...