Saturday, March 20, 2010

Putrajaya hot air balloon fiesta

Pagi tadi aku ke Putrajaya, itu pun dah terlewat dari waktu asal planning aku. Sampai di Precint 2 jam pukul 9 pagi. Tapi parkingnya mak datuk!!!... penuh sampaikan berderet2 kereta yang di parking di tepi jalan. Walhal baru pukul 9 pagi.

Lepas setengah jam berpusing2 mencari parking, akhirnya Qaseh selamat aku parked tak jauh dari Masjid Besi. Fuhh..!! punyalah susah nak cari parking. Polis trafik kemain sibuk lagi hari ni, dan pastinya banyak saman yang dikeluarkan.

Dari jauh aku dah boleh nampak orang ramai, paramotor yang berterbangan serta belon udara panas. Namun tak banyak yang dipamerkan, hanya ada lima belon udara panas dan kelihatan orang ramai beratur panjang menunggu giliran untuk mengambil peluang menaiki belon tersebut. Pada mulanya aku pun teringin jugak nak naik, tetapi memandangkan barisan yang panjang, matahari yang semakin menegak dan perut yang sesekali meragam menyebabkan aku membatalkan niat tersebut.

Kalaulah Bonda datang dengan Sarah, Pasti riuh mulut si kecil tu. Tambahan pulak dia memang berhajat untuk menaiki belon udara panas tersebut. Kecil2 lagi dah berjiwa adventure, macam aku lah. Korang layan lah gambar yang tak seberapa tu. Taken by an amateur, with a simple digital camera. Jeles plak tengok orang ramai yang duk ambik gambar dengan kamera yang canggih manggih tu. Kalaulah aku dapat....


























No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...